Hagop Ayvaz Arşivi’nin çok kültürlü ve çok dilli tiyatro üzerine düşündürdükleri
Osmanlı’da Ermeni sanatçıların başlattığı modern tiyatro hareketi, Direklerarası’nda tiyatro ruhu, tulûat oyuncuları, melodram furyası, Hristiyan ve Müslüman oyuncuların birlikte sahneye çıkmaları, çok dilli repertuar, Darülbedayi’nin açılışı ve Ermeni oyuncuların sahnelerden sessiz sedasız çekilmeleri… Hagop Ayvaz’ın çok kıymetli arşivindeki belgelerin çoğu özellikle 19. yüzyılın ikinci yarısı ile 1960’lar arası İstanbul merkezli tiyatro dünyasını yansıtıyor ve Türkiye tiyatro tarihine çoğulcu bir perspektifle bakmak için imkânlar sunuyor. Bu söyleşinin konukları Boğos Çalgıcıoğlu, Nesim Ovadya İzrail ve Fırat Güllü Hagop Ayvaz Arşivi’nin tiyatromuzun çok kültürlü ve çok dilli dönemi üzerine düşündürdüklerini tartışıyor.